Przejdź do głównej zawartości

Opis produktów filtrujących


Zagadnienie uzdatniania wody jest dość skomplikowane. Generalnie opis procesu filtracyjnego powinno się zacząć od nakreślenia wzorów chemicznych i towarzyszącym im przemian. Mimo wszystko chcę to pominąć. Chciałbym opisać dość prostym językiem jak działają filtry do wody. Na rynku dostępne są różnego rodzaju produkty uzdatniające.
Ich pełen katalog wraz z opisem parametrów dostępny na stronie internetowej tak jak możemy zobaczyć na stronie https://www.filtry-do-wody.info/. Mechanikę działania opierają o specjalne wkłady lub złoża, które oczyszczają wodę z danych zanieczyszczeń.

Filtry mechaniczne posiadają wkłady z dużym mikronażem, wychwytujące z wody piasek, osad oraz żwir. Stosowane są zazwyczaj z wkładem polipropylenowym, ale oprócz tego są także inne dedykowane wkłady. Są także wkłady węglowe, usuwające chlor, pestycydy oraz inne szkodliwe dla zdrowia substancje. Kupić możemy również mineralizatory, które podnoszą stężenie minerałów w systemie RO oraz wkłady do ciepłej wody.

Oprócz podziału wkładów, mamy również poszczególne złoża. Zastosować możemy złoże zmiękczające wodę, pozbawiając ją żelaza i manganu. Innym rodzajem złoża jest klarsanit, defeman, greensand lub birm - czyli te, które odżelaziają i odmanganiają wodę. Instalować możemy również filtr węglowy, który eliminuje chlor.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sucha skóra po kąpieli

Wielu moich znajomych twierdzi, że woda w ich domach nie jest odpowiedniej jakości. Ja nigdy wcześniej nie zwracałem na wodę w domu wystarczająco dużej uwagi. Było dla mnie jasne, że moja woda była twarda. Baterie obrastały kamieniem, a z czajnika wylatywał osad. Przyzwyczaiłem się do takiej postaci rzeczy. Nie wiedziałem jednak, że jakość wody może odbijać się na smaku jedzenia czy stanie skóry oraz włosów.