Przejdź do głównej zawartości

Czy przemywać owoce wodą z kranu?

Z jednej strony mówi się, żeby nie pić wody z kranu, a z drugiej przemywamy nią owoce, które później jemy... co jest nie tak? Woda z kranu generalnie jest zdatna do picia więc nie powinniśmy się obawiać,by przemywać nią owoce i warzywa.

Wiadomo, że jeżeli mamy filtr kuchenny, to lepiej przemyć owoce/warzywa wodą spożywczą, uzdatnioną, ale jeżeli nie mamy takiego urządzenia to nic się nie stanie, gdy przemyjemy owoce wodą prosto z kranu. Należy jednak pamiętać, by samej wody (prosto z kranu) nie pić, ponieważ może mieć to konsekwencje gastryczne.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opis produktów filtrujących

Zagadnienie uzdatniania wody jest dość skomplikowane. Generalnie opis procesu filtracyjnego powinno się zacząć od nakreślenia wzorów chemicznych i towarzyszącym im przemian. Mimo wszystko chcę to pominąć. Chciałbym opisać dość prostym językiem jak działają filtry do wody . Na rynku dostępne są różnego rodzaju produkty uzdatniające.

Sucha skóra po kąpieli

Wielu moich znajomych twierdzi, że woda w ich domach nie jest odpowiedniej jakości. Ja nigdy wcześniej nie zwracałem na wodę w domu wystarczająco dużej uwagi. Było dla mnie jasne, że moja woda była twarda. Baterie obrastały kamieniem, a z czajnika wylatywał osad. Przyzwyczaiłem się do takiej postaci rzeczy. Nie wiedziałem jednak, że jakość wody może odbijać się na smaku jedzenia czy stanie skóry oraz włosów.